De afgelopen jaren heeft zakelijk bellen een gigantische technologische vlucht gemaakt. De kosten zijn flink gedaald en de mogelijkheden en nieuwe functies zijn geëxplodeerd. Deze verschuiving heeft alles te maken met de komst van telefonie in de Cloud. Het verhuizen van je telefooncentrale naar de Cloud heeft de volgende voordelen:
Nieuwe functies
Bij bellen over het internet zijn er tal van extra functies beschikbaar. Het is bijvoorbeeld mogelijk om je voicemails te laten versturen naar je e-mail, je kunt medewerkers snel nieuwe functies geven en weer afnemen, en het is ook mogelijk om gratis via de webbrowser te bellen.
Een stuk goedkoper
Telefonie via de Cloud is een stuk goedkoper dan het traditionele bellen. Dit komt omdat er bij Cloud bellen over het internet wordt gebeld en niet meer via de oude telefoonlijn. Door de uitrol van het glasvezelnetwerk en de verhoogde kwaliteit van kabel is dit de laatste jaren mogelijk gemaakt. Steeds meer grote bedrijven en mkb’ers zijn gaan investeren in snel zakelijk internet.
Eind 2019 stopt ISDN
KPN heeft vorig jaar aangekondigd dat ze gaan stoppen met de ondersteuning van ISDN. Veel bedrijven maken nog gebruik van deze manier van telefonie en zijn dus genoodzaakt om over te stappen. Naar verwachting betreft het vooral de MKB-bedrijven die nog over moeten stappen. VoIP aanbieders willen deze warme klanten natuurlijk binnenhalen en zullen mogelijk nog scherpere tarieven aan gaan bieden.
Totale overstap naar de Cloud
Aangezien bedrijven toch op een andere verbinding over moeten stappen zullen er naar verwachting meer interne bedrijfsprocessen over gaan op de Cloud. Denk hierbij aan het online opslaan en delen van documenten wat uitstekend kan zolang de internetverbinding maar constant is.
- Verlies ik mijn data als ik mijn iPhone laat repareren?
- 6 tips voor perfecte smartwatch bandjes
- Voordelen van zakelijk VoIP bellen
- De stroomversnelling van zakelijk bellen
- Zakelijk bellen? Wat zijn de mogelijkheden en voordelen?
1 reactie