Digitaal adverteren

Wat is digitaal adverteren

Digitaal adverteren is een manier om meer klanten te vinden. Maar ook verhoogt het de bekendheid van je bedrijf en de affiniteit met jouw producten. Dit kun je bereiken door het plaatsen van een advertentie. In de krant is dit vaak honderden euro’s. Terwijl dit digitaal vele malen goedkoper kan. Je kunt namelijk via Google adverteren voor diverse tarieven. Je betaald dan per klik en meestal ligt de prijs tussen de 0,20 en 5 euro per klik. Dit zorgt ervoor dat je ook controle hebt over het budget. Maar ook kun je via social media adverteren. Je betaald daar tussen de 0,10 en 3,00 euro per klik. Het voordeel hiervan is dat je ook niet hoeft te betalen voor mensen die jouw website niet aanklikken. Daardoor heb je een groot bereik wat later nog eventueel terug kan komen wat dus niets gekost heeft.

Hoe werkt digitaal adverteren?

Digitaal adverteren kun je het beste uitbesteden aan een professional. Zij weten immers wat de beste weg is op het internet. En dus ook hoe je snel een groot publiek kunt bereiken. Daarnaast zijn ze vaak op de hoogte van de laatste trends. Dit zorgt ervoor dat jij hier ook direct op kunt inspelen. Ook doen zij vaak een doelgroep onderzoek. Hiermee word gekeken welke doelgroep het beste bij jouw bedrijf en producten past. De vragen die aanbod komen zijn locatie, leeftijd en geslacht. Vervolgens gaan zij aan de slag met een zoekwoorden onderzoek. Hiermee gaan ze bepalen op welke zoekwoorden jij mogelijk gevonden kunt worden. Dit brengt altijd nieuwe inzichten met zich mee. Maar ook nieuwe kansen op meer en blijvende klanten.

Lees tip:  De ontwikkeling van mobiele apps

De voordelen

De voordelen van digitaal adverteren zijn er veel. Allereerst betaal je enkel per klik. Dus je rekent af als iemand echt op jouw website of webshop gaat rondkijken. In de krant moet je maar geluk hebben dat iemand de advertentie leest. Daarnaast kun je zelf kiezen op welke doelgroep je wil adverteren. Zijn dit mannen of vrouwen? In welke leeftijdscategorie en op welke locatie bevinden zij zich. Allemaal aspecten waarop je specifiek kunt inspelen. Daarnaast betaal je vaak ook weinig voor elke klik. Vooral op social media is dit betaalbaar. Dat komt omdat nog niet alle bedrijven hier adverteren. De concurrentie is lager en het bereik is hoger!

Waarom digitaal adverteren?

Digitaal adverteren is helemaal van deze tijd. Steeds meer aankopen en bestellingen worden online gedaan. En daar kan jij als bedrijf niet meer bij achterblijven. Ook de corona crisis heeft hier een grote invloed op gehad. Ongeveer een jaar geleden zagen we een sterke toename bij het aantal digitale bestellingen. Dit is vandaag de dag nog steeds het geval. Het is namelijk ook wel gemakkelijk om vanaf de stoel je boodschappen te bestellen. Je hoeft niet meer in die lange kassarij te wachten.

Conclusie

Het digitaal adverteren is een betaalbare oplossing om meer bekendheid voor je bedrijf te krijgen. Daarnaast is het ook nog een toekomstbestendig alternatief. Door corona is het aantal digitale bestellingen toegenomen en zelfs nu het beter gaat stijgt dit aantal nog lichtelijk. Er zit dus een grote markt in. Ook zorgt online vindbaarheid voor een lokale twist. Door het internet kan het dus zijn dat klanten opeens bij je in de winkel terug komen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.