De ontwikkeling van mobiele apps

In het jaar 2007 gaf Apple Inc. een geheel nieuwe betekenis aan mobiele technologie door zijn vlaggenschip te lanceren – de eerste generatie iPhone. Het apparaat fungeerde als een zegen voor een sector voor de ontwikkeling van mobiele games, die anders met een “slakkensnelheid” groeide. Later, in het jaar 2008, bracht de internetgigant Google ook “Android OS” uit en dit begon uiteindelijk een oorlog van apps, en beide werden felle concurrenten. Dit bleek echter vruchtbaar voor de smartphonegebruikers, aangezien de concurrentie resulteerde in de ontwikkeling van betere mobiele gaming-apps met uitstekende graphics, fascinerende gameplay en uitstekende geluidssystemen.

De statistieken en voorspellingen –

Met het tempo van de tijd brachten bedrijven geavanceerde tools en technologieën om meer geavanceerde gaming-apps te ontwikkelen, om een ​​groter deel van de mobiele enthousiaste bevolking te verleiden. Volgens recente statistieken bereikte de verkoop van gaming-apps voor smartphones en tablets in het jaar 2010 $ 898 miljoen, en tegen het jaar 2015 wordt een omzetcijfer van $ 1,6 miljard verwacht.

De overweldigende respons van de mobiele gaming-apps blijkt uit de volgende feiten:

  • 53% van de smartphonebezitters speelt dagelijks mobiele games
  • Smartphone-gebruikers besteden 14,7 uur per maand aan het spelen van mobiele games
  • 93% mensen betalen voor gaming-apps of gokkasten
  • 100 miljoen mobiele gamers alleen al in de VS
  • 700 miljoen download van Angry Birds-app
  • Tiny Tower genereerde $ 3 miljoen door in-app-aankopen
  • Grote inkomsten genereren via advertenties zoals casino spellen
  • Het is vermeldenswaard dat de bovenstaande cijfers slechts een klein inzicht geven in de hele mobiele game-industrie. Met de technologie die met de dag evolueert, wordt echter verwacht dat de populariteit van mobiele games alle eerdere records zal breken.
Lees tip:  4G in het buitengebied: wat is er mogelijk?

Freemium-model of betaald model – The Game Changers

De taak om het juiste medium voor het genereren van inkomsten te selecteren, is altijd een game changer geweest. Er zijn drie belangrijke verdienmodellen in de industrie voor het ontwikkelen van mobiele applicaties:

Gratis apps – De apps werden ondersteund met advertenties om het genereren van inkomsten te ondersteunen.
Freemium (gratis + premium) apps – Gratis apps te downloaden, maar met in-app aankoopopties.
Betaalde apps – Eenmalige betaling voor alle functies.
Ongetwijfeld is het freemium-model vele malen vruchtbaar gebleken, maar de belangrijkste inkomstengeneratie wordt nog steeds gedragen door betaalde game-apps. Bovendien stellen de voorspellingen van experts dat de inkomsten uit gratis, door advertenties ondersteunde games tegen het jaar 2014 naar verwachting met 12,3% zullen groeien. Met gratis applicaties die de “Spark” missen en freemium-apps een beter potentieel laten zien, de vooruitzichten om innovatief en effectief te zijn zijn hoger in het laatste. Als gevolg hiervan kan men de komende jaren een evenwicht in het genereren van inkomsten voelen tussen betaalde en freemium-apps.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.