Zakelijk bellen? Wat zijn de mogelijkheden en voordelen?

 

Zakelijk bellen is natuurlijk veel voordeliger met de BTW dan wanneer je privé belt. Maar daarnaast zijn er nog meer voordelen om te kiezen voor zakelijk mobiel bellen dan voor privé. Welke? Dat leggen we je graag uit in deze blog.

Geen BTW

Zoals in de intro al aangehaald, bij een zakelijk abonnement kun je de btw aftrekken. Dit geldt zowel voor de btw die je betaalt over het abonnement als de btw voor de telefoon. Dit scheelt maar liefst al 21 % BTW! Die heb je maar vast in the pocket!

Geen BKR

Naast dat je voor een zakelijk toestel geen btw betaalt, wordt je niet geregistreerd bij de BKR. Op zich maakt een BKR registratie niet uit, behalve wanneer je een hypotheek wilt afsluiten. Je hypotheek valt dan vaak een stuk lager uit!

Groepsvoordelen

Wanneer je met meerdere collega’s een bundel of abonnement hebt, kunnen bij bepaalde providers de abonnementen worden samengevoegd. Wanneer een collega geen minuten meer heeft en jij geen MB’s meer, dan kun je die onderling ruilen. Daarnaast wordt er één overzichtelijke factuur gestuurd in plaats van meerdere losse facturen. Kortom dit scheelt veel administratie.

Bellen op de zaak

Ook voor bellen op de zaak zijn er tegenwoordig veel betere alternatieven. Vroeger werd er voornamelijk via ISDN gebeld. Maar deze verbinding verdwijnt in 2019. Er is dus wel noodzaak om over te stappen mocht je dit nog niet gedaan hebben.

VoIP

VoIP, ook wel IP telefonie genoemd, is bellen over het internet. VoIP is één van de betere alternatieven wanneer het gaat om vaste telefonie op de zaak. Wanneer je gaat calculeren wat telefonie eigenlijk binnen je onderneming kost, kun je hier vaak flink op besparen. Daarnaast is VoIP ook nog eens veel stabieler en veelzijdiger dan andere systemen. Met VoIP haal je eigenlijk een complete –digitale- telefooncentrale in huis zonder de kosten van een compleet systeem. Andere voordelen zijn:
✓ Nummerbehoud, wel zo gemakkelijk
✓ Toevoegen van wachtrijen, keuzemenu’s en plaatsmeldingen
✓ Muziek tijdens het wachten, doorschakelen en gespreksopname

Post Author: ifonhof